Packar väskan

Ooooh ikväll har jag packat resväskan för snart bär det av till USA – spännande! :)))))) Men först väntar påskfirande i norr, åker imorgonbitti ♥ Glad påsk på er!

Helg i tema släkt och vänner

Gaaaah insåg IDAG att det bara är drygt en vecka kvar tills jag åker till USA, galet! Kändes som så långt bort då vi bokade biljetterna i november haha. Bestämde för en liten stund sen också att vi tar en tripp hem till mina föräldrar över påsken, alldeles innan jag åker vill säga, det blir supertrevligt ♥

I fredags fyllde svärfar år, hipp hurra! Vi gick på Strand och käkade middag, drack nåt glas vin och lyssnade på när Björns bröder spelade. Därefter tårta och presentöppning hemma hos födesedagsbarnet, trevligt värre!

Gårdagen bjöd på tejkväll med brudarna från jobbet, sjukt trevlig kväll det med! Beställde pizza från Södra Bergets pizzeria, fattar inte varför jag aldrig testat deras veganpizza förut den var fan-tas-tisk.

Efterrättsbubbel och Emma som vi var hos hade bakat kladdkaka med hallonfluff omnomnom.

Så satt vi och spelade till klockan var nästan tre på natten, bitvis ett hysteriskt roligt spel haha så många skumma ord och meningar... Tack för kvällen hörrni och det här gör vi om fler gånger!

Har gjort bort vääärldens tvättlass idag på förmiddagen, men förutom det ska det latas sig utan dess like i detta hem resterande timmar av dagen. Har börjat på en ny serie på Netflix som jag är helt inne i så det blir horisontellt soffläge. Lungt och skönt precis som det ska vara på söndagar!

Stockholmshelgen

Goddag, eller godkväll kanske passar bättre! Har varit ledig idag och inte alls gjort så mycket. I huvudsak varit och tränat samt kollat på elva avsnitt New Girl haha, produktiv dag javisst! Helgen som var hade jag långledigt och åkte ner till Stockholm, sååå trevligt ♥ Här kommer bilder!

Jag åkte ner i fredags efter jobbet och sov över hos brorsan, också kom mamma pappa och syster ner på lördag förmiddag. Härligt att ses igen, senast var i julas så var verkligen dags!

Åkte med färjan ut till Djurgården där vi mötte upp kusin Johannes och hans Pia och fick träffa deras lilla fina bebis. Fantastisk sol också som pricken över i:et!

Vi bodde på Pop House Hotel som ligger alldeles bredvid Abba-museet och bara en minut ifrån Grönan där Mamma Mia the Party skulle vara. Tipptoppläge!

De hade pyntat och byggt upp stämningen sååå bra! Redan vid entrén fick man wow-känsla. Denna trip med lördagkvällen i fokus var alltså mammas 50-årspresent från oss ♥

Superbra kväll!! Man vill ju aldrig lyssna på något annat än ABBA-musik under resten av livet efter en kväll som denna haha. Riktigt bra show som sagt och bästa sällskapet såklart.

Efter utcheckning från hotellet på söndagen gick vi på ABBA-museet och det kan jag verkligen rekommendera! Jätteroligt att gå omkring där och se alla häftiga grejer och lära sig om deras karriär. Bästa var att det var så mycket man kunde interagera med; sjunga deras låtar "i hopp om att bli den femte medlemen", vara med i musikvideos, dansa på scen och så vidare. Helt klart värt ett besök!

Mamma födelsedagsbarnet!

Innan vi skiljdes åt för hemfärder åt olika håll lunch på tacobar i Gamla stan, haha älskar skyltar i denna stilen.

Själv väntade jag med avfärd hemåt då jag var ledig hela måndagen också, så på söndagen när familjen hade åkt mötte jag upp med världens bästa Amanda! Sååå kul att ses som alltid, snacka om en favoritmänniska ♥

Vi åt middag på Hermans, deras veganska buffé är verkligen HIMMELSK! Till efterrätt delade vi på en kolapaj med popcorn på och världens berg med sojavispgrädde haha mums.

Så på måndagen mötte jag upp min fina Sara som äntligen är på svensk mark igen efter nästan ett år i Nya Zeeland, åååh vad man har att prata om när man inte setts på så länge!

Käkade sushi av världsklass inne på Hötorgshallen, mums mums mums.

Den här tjejen alltså, snacka om lyckopiller! Efter en heldag på måndagen åkte jag hem till Sundsvall igen med tåget, tack alla fina för en långhelg av värdsklass ♥ ♥ ♥

Avslutar detta milslånga inlägg med en bild från i tisdags då jag, Hanna, Matilda och Pernilla middagsdatade på Tant Anci, också en sjukt trevlig kväll! Jag passade på att testa deras nya veganrätt som var med pasta och massa andra godsaker, gottigt men det andra de har på menyn tycker jag är snäppet vassare. Älskar att de har så mycket fräsch och god mat, lätt ett av Sundsvalls bästa ställen!

Hallstaberget, Sollefteå

Snacka om effektiv förmiddag idag – morgonjobb mellan 07-10 sedan träning och hemma för att käka lunch vid 12:30. Härligt! Sedan serier och råkade somna i soffan haha... Jäkligt skönt. Men ska göra lite nytta nu var väl planen (okej då, kanske blir nåt avsnitt till av New Girl först).

I fredags blev det häng med fina vänner, fin dricka och fin kisse. Inte dumt!

Och sedan blev det lördag! Tog med karln min på överraskning till... Sollefteå! Bo på hotell och bara rå om varandra ♥ Jag tror aldrig jag har varit i Sollefteå förut så det var ju spännande, satt med GPS i bilen och ville inte tala om för Björn vart vi skulle haha men gav upp och berättade efter bara någon kilometer så att vi skulle åka åt rätt håll.

Vi bodde uppe på Hallstaberget, mysigt! Tydligen var det ju en skidbacke alldeles utanför så nästa gång ska vi ta med utekläder och göra en dag i backen också.

Fanns en spa-avdelning med lite pooler och bastus, även ett rätt bra gym som såklart skulle testas! Myspys.

Och middagen då... Mums. Mums mums mums. En toast med tomat, ruccola och balsamico till förrätt och världens godaste risotto med kantareller till huvudrätt. Alltså åh, den var så jäääkla god haha måste försöka kopiera den. Denna hamnade lätt på min topplista om godaste middagarna någonsin.

Till efterrätt är ju alltid spännande att se vad de hittar på (hade förbeställt veganskt), och det var såklart... sorbet. Haha ååh jag hatar sorbet. Eller ja, hata är kanske ett lite väl starkt ord, men sjukt tråkigt. Det är den enda (!) efterrätt jag någånsin fått på restaurang sedan jag blev vegan. Gott de första två-tre gångerna, inte lika spännande den 15:e... Men blåbären och hallonet var jättegott i alla fall, haha, resten blev tyvärr till en ledsen citronsoppa på tallriken.

Viktigt att smälta in i omgivningen när man reser bort!

Avslutade minitrippen med go'frulle, tack Sollefteå för en mycket trevlig visit! Dock blir ju allt såklart toppen med sådant bra sällskap ♥